Re: Halle: 3 Maart
Van Camp is onder andere ook met een nekschot afgemaakt, beiden waren niet opslag dood en hebben een doodstrijd gehad. Het is wreed en onprofessioneel. Het valt op dat er een verschillende patroon inzit op de wijze hoe men de slachtoffers afmaakt, soms word in het hoofd geschoten oog, of nek. Ik vind de gelijkenissen tussen Halle en van Camp treffend en zelfs Aalst. Ook was de dader in Halle groot en had blauwe ogen.
Walter Verstappen werd afgevoerd naar het Leopoldspark-ziekenhuis in Etterbeek. Daar zou hij volgens mijn informatie 2 dagen later, op 5 maart 1983 zijn overleden op 33-jarige leeftijd. In hoeverre de informatie klopt over een schot door de nek/hals is moeilijk te bepalen. Dit soort informatie uit de pers blijft altijd twijfelachtig, de website van CBW zegt dat het slachtoffer werd gevonden met een kogel in het hoofd. Zo ligt ook het verhaal over een nekschot bij Van Camp iets anders.
Jacques Van Camp werd door één kogel 7.65 geraakt achter en onder het rechteroor, de kogel is vervolgens links van het voorhoofd naar buiten gegaan waarbij de basis van de schedel werd verbrijzeld. Het slachtoffer werd naar het ziekenhuis van Ottignies gebracht waar hij om 4:50 overleed zonder nog bij bewustzijn te zijn gekomen. M.a.w. Van Camp werd niet door zijn nek/hals geschoten maar door zijn hersenen.
Wat betreft Halle ontbreekt ons ook een nauwkeurige beschrijving van de kogelbaan. Voor wie zich in dit soort materie verdiept, zijn er in meer of mindere mate patronen zichtbaar bij bepaalde moorden/wapens . Dit soort info is echter niet zo veel voorhanden en men moet ook beseffen dat een onderwerp als de verwondingen van de slachtoffers een wat ernstiger en wellicht gevoeliger onderwerp is waarbij de nodige voorzichtigheid op zijn plaats is.
Wat betreft overeenkomsten tussen Van Camp en Verstappen, ander wapen, geen info (natuurlijk wél in het dossier) of de kogel op identieke het hoofd van het slachtoffer trof, geen beschrijving van de dader in Ohain die er uitsluitsel over geeft of dit dezelfde dader kan zijn als in Halle (type Reus, blond en blauwe ogen). En of het hier "hulpjes" zou betreffen, dat zou ik ook niet zeggen. Het kunnen andere daders zijn geweest maar een Bende van Nijvel-moordenaar is wat anders dan een hulpje (autodief o.i.d.).
Wat ook, de echte keuze van en professional valt niet alleen over het kaliber, maar welke kop men kiest. Lood, volmantel, spits, ... geven elk een andere wonde of uitkomst bij het indringen en verlaten van de massa. Zo uit het hoofd weet ik wel nog enkele, maar dit moet ik ergens terug opzoeken. In ieder geval, cal & grain + kop = verwachtbare schade verzekeren.
Nieuw topic » Gebruikte munitie