421

Re: Agenda

Ik lees doorgaans dat dit start om 20u.

In de nationale media 0,0 aandacht voor deze witte mars?

423

Een klein overzicht van de artikels die op dit moment al verschenen zijn in de media over deze mars:

• Opnieuw Witte Mars tegen falende justitie » Nieuws

• Herdenking en Witte Mars voor slachtoffers bende van Nijvel » Nieuws

• “Hang witte vlag uit op 9 november” » Nieuws

• 33 jaar na overval op Aalsterse Delhaize door Bende van Nijvel komt er een nieuwe witte mars » Nieuws

• Nabestaanden lopen vooraan tijdens Witte Mars tegen falende justitie » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

424

Het blijkt inderdaad 20 uur te zijn. Dank u om dat te verbeteren Wim.

425

Ik hoop dat de organisatoren krijgen wat ze wensen, maar het is ook zo'n mottig tijdstip om dat te organiseren. Vrijdagavond om 8u ... mensen hebben een hele week gewerkt, in de file gestaan om naar huis te gaan en dan in de file staan om naar Aalst te gaan. Hadden ze niet beter de zondagnamiddag genomen?

426

legia wrote:

Waar is de bijeenkomst? Hoe laat?

Tot mijn spijt zie ik je bericht nu pas. Als je nog mee zou willen helpen op de Mars zelf is dit wel nog mogelijk, vermoed ik. Ik stuur je een pb.

Zenga, zondag zou misschien ook niet ideaal zijn gezien het dan dag op dag 100 jaar geleden is van de wapenstilstand in 1918, veel mensen die plechtigheden en kerkhoven zullen bezoeken.

Precies 33 jaar na de laatste aanslag, op dezelfde parking van de Delhaize, zal bij velen toch raar doen, vermoed ik. Er zal een stiltemoment zijn op de parking. Ook zullen enkele slachtoffers het woord nemen. Aan iedereen die komt: doe witte kledij aan en neem een wit lampje mee! smile (En evt. witte lintjes.)

427

1.400 mensen stappen mee in Witte Mars tegen falende justitie

Aalst heeft vrijdag de slachtoffers van de Bende van Nijvel herdacht met een Witte Mars. 1.400 mensen kwamen de nabestaanden hun steun betuigen en stapten mee van de Grote Markt naar de voormalige rijkswachtkazerne en naar de Delhaize, waar de laatste en bloedigste aanslag van de Bende op 9 november 1985 – 33 jaar geleden – plaatsvond. “Zoveel mensen die ons komen steunen, dit doet deugd”, zegt Bende-overlever David Van de Steen. Burgemeester Christoph D’Haese had het over 2.800 deelnemers, maar dat is geen officieel cijfer.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Lezing David Van de Steen en Douglas De Coninck - Overlever van de Bende van Nijvel

Drieëndertig jaar na de laatste overval van de Bende van Nijvel, is David Van de Steen nog steeds op zoek naar de daders . Op negen november 1985 werden zijn ouders en zijn zus vermoord in Aalst op de parking van de Delhaize, hijzelf werd levensgevaarlijk gewond achtergelaten. Honderden theorieën en talloze speurders later is er nog altijd niemand opgepakt . Over deze ervaringen schreef hij zijn eerste boek ‘Niet schieten, dat is mijn papa!’. Onlangs ging de film 'Niet schieten' van Stijn Coninx en gebaseerd op dit boek, in première. David Van de Steen bracht nu ook een tweede boek uit: ‘Overlever van de Bende van Nijvel‘.

De Boekenwerkgroep van 't Uilekot nodigt David Van de Steen en journalist Douglas De Coninck uit om het te hebben over de gebeurtenissen van toen én nu... want hoe zit dat nu eigenlijk met het juridisch onderzoek?

Het boek 'Overlever van de Bende van Nijvel' is ter plaatse ook te koop via de auteur.

Inkom: 5 euro

Een zitplaats reserveren is nodig: uilekot@skynet.be. Pas na bevestiging is de reservatie definitief.

Wanneer: 15 november 2018 van 20u tot 22u
Waar: 't Uilekot vzw - Groenlaan 39 - 9550 Herzele

429

Jammer dat ik daar niet bij kan zijn, net nu het vlak bij is zit ik in 't buitenland.

430

Op deze Facebook-pagina zijn nog heel wat beelden te vinden » www.facebook.com

Het was echt geslaagd vond ik, veel emotionele momenten zoals bij de brandweer en veel mensen die buiten aan hun deur kwamen kijken.