Re: Taal daders
Akkoord, maar in België een overval doen met een wagen met Nederlandse nummerplaten is ook niet echt slim. Wagen valt meer op dan een gewone wagen met valse Belgische nummerplaten (auto 5). In dergelijk milieu kon je toch voor je Nederlandse kompanen een Belgische nummerplaat verzorgen.
Geronimo, wat als het Aalster meisje wel gelijk heeft, en het kenteken wel goed heeft onthouden of opgeschreven (zoals ik in mijn kinderjaren deed). Ik ben met je eens dat het nogal opzichtig zou zijn om een overval met een Nederlands kenteken te plegen of bij betrokken te zijn, maar aan de andere kant:
Als een rijkswachter het kenteken zou natrekken in verband met bv. te hard rijden, of een andere overtreding, dan zou hij na het horen wel tien keer nadenken om de wagen of de bestuurder aan de kant te zetten (net zo als een CD kenteken). Leden en leden van de staf KH genieten imuniteit.
Bij een snelle vlucht kan de Mercedes snel de grens over (mogelijk omdat de bestuurder valse begeleidings papieren heeft) of dat er een kenteken controle aan de grens plaats vindt.
Misschien juist daarom wel deze (valse) kenteken platen.
Verder rijst natuurlijk nog de vraag: had de staf of het KH de beschikking over een dergelijke Mercedes? En waar is deze Mercedes gebleven? Weer in Nederland of gedumpt in een kanaal of zoiets dergelijk?