Over Finné van hier op het topic pagina 5 post van Ben:
Ben wrote:Na de getuigenis van gisteren, heb ik nog een extra weetje gevonden over Finné. We weten al dat hij contacten had met kolonel Vernaillen en dat hij mogelijk de financier was van Roze Balletten. Maar er is nog iets. Vlak voor zijn dood had Finné contact met een rijkswachter, genaamd Golvenaux. Ze hadden een afspraak op het parket van Brussel. Waarom? Om samen een video te bekijken. En wat stond er op die video? Als we het dossier mogen geloven, Roze Balletten.
En was Finné ook niet de bron van het plan voor een staatsgreep in '73? En ook nog dit:
Volgens de Bonvoisin is Finné nooit lid geweest van het CEPIC, hij heeft hem namelijk zelf geweigerd: "Finné is nooit lid geweest van CEPIC. Omdat ik hem niet vertrouwde. Hij is naar mij gestuurd door senator Saint-Remy. Dat deed die altijd als hij aan iemand twijfelde. Finné kwam zichzelf voorstellen, hij wilde binnen CEPIC een belangrijke rol komen spelen. Maar ik vertrouwde hem niet. Ik wist dat hij optrad als indicateur van de Staatsveiligheid. Dat de Staatsveiligheid ons wilde infiltreren, wist ik van Bernard Mercier, een directielid van de CEPIC. Hij had mij vanaf de eerste dag verteld dat hij was benaderd. Ik had hem gezegd: vooral doen, dan weten we waarnaar de Staatsveiligheid op zoek is. Om duidelijk te zijn: ik heb Finné dus geweigerd."
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.