Ik heb nog wat extra informatie over de bewaking van Delhaizes (en alle warenhuizen in het algemeen). Na de overval op de Delhaize in Beersel besloot de rijkswachttop om de Delhaizes te bewaken. Er werd een schutter op een hoger gedeelte geplaatst met een goed zicht op de parking. Het was echter niet de bedoeling dat die daar een hele dag zou zitten, maar enige tijd voor sluitingstijd. Ook was er bewaking voorzien van anonieme wagens in de omgeving van het warenhuis, er zijn getuigenissen dat er in Aalst effectief zo'n anonieme patrouillewagen was.
Een belangrijk feit is dat dit nationaal werd afgekondigd door de toenmalige rijkswacht. Vele rijkswachters hebben zich altijd afgevraagd waarom dit (vermoedelijk) in Aalst niet het geval was.
Renne wrote:Ik ga bij het verhaal van kuros foto's maken van aalst (grote markt, winkel, Delhaize en omgeving rond de winkel). Ik vraag mij wel af of het muurtje nog bestaat, als het effectief zo was zullen ze het wel veranderd hebben.
Als je foto's nodig hebt van Aalst mag je me altijd even mailen, ik heb hier nog een grote collectie van foto's. Maar foto's die nu gemaakt zijn hebben niet zo veel belang om dat er in al die jaren veel veranderd is aan de voor- en achterkant van het warenhuis. Enkel de parking is niet ingrijpend veranderd. Zeker de ingang aan de achterkant van het warenhuis heeft ingrijpende veranderingen ondergaan. Zo waren er vroeger aan de voor- en achterkant kassa's. Nu heb je één gang met daar alle kassa's.
Renne wrote:Waren zij dan de eerste slachtoffers of de laatste?
Op de parking waren zij waarschijnlijk de laatste slachtoffers.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube