dim wrote:Het verhaal over de politicus is zo goed als zeker authentiek. Ik kan z'n naam hier niet kwijt maar het is een franstalige liberaal die al mee gaat sinds de loden jaren en actief deelnam aan anti-linkse think tanks uit de NATO-sfeer.
Dan veronderstel ik dat je Armand De Decker bedoelt? De Decker die niets liever wou dat de CWB verder werkt op het rapport van Zucker en van De Valkeneer excuses eiste » Nieuws
Als je dan vanop afstand de achtergrond van De Decker bekijkt en leest dat de CWB ondertussen duidelijk het extreem-rechtse spoor (WNP, staatsveiligheid, …) volgt i.p.v. de piste van Zucker, dan krijgt die interventie van De Decker een heel andere dimensie. Maar ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten.
Ik denk niet dat veel politici op de hoogte zijn van de inhoudelijke stand van zaken van het onderzoek. Sommige politici kunnen het echter niet laten om zich te profileren en populaire uitspraken te doen in dit dossier. Iedereen wil er nl. zijn zegje over doen. Ook wij hier op het forum.