Re: Hallerbos
Merovinger, ik heb gisteren een fotograaf/vogelspotter gesproken en hij had ook nog weet van dat militaire domein in het Hallerbos. Het militair domein in het Hallerbos was een omheining met geen enkel gebouw op. Als je vroeger over de omheining klauterde, dan kwam je op het domein een paar heuvels tegen met rails op en dat zou gediend hebben om eventueel raketten op af te schieten. Maar nu staat enkel de omheining er nog maar nergens nog een bordje met "militair domein".
Aan de zandgroeve op de rand van het Hallerbos loopt er een verhard wegje (Sentier de la Bruyere in Braine l'alleud) dat van op de baan van Braine-le-Chateau naar Waterloo loopt te bereiken is, er staat geen enkel huis op maar als je iets verder rijdt kom je een raar gebouw tegen en het lijkt mij overduidelijk een overheidsgebouw dat al van in de jaren '80 leeg staat maar het is beveiligd zodat je er niet in kan.
Het rare aan dit gebouw is dat het niet groot is maar de garage loopt een ganse eind de heuvel in (zie je aan de luchtkokers op de heuvel in het bos). Dus je kon daar gemakkelijk uw auto in kwijt en niemand ziet iets. De veldweg spitst 3 keer iets verder in het bos: een keer richting Lasne, een keer richting Sint-Genesius-Rode en een Keer naar Ophain. Van het militair domein vind ik ook totaal niets terug op het internet.