En toch kan ik me moeilijk voorstellen dat alle overvallen door dezelfde personen zouden uitgeoefend zijn (zeker de gewelddadige). Vooral de Borains in Aalst, of het zou met hulp moeten zijn van bv. De Staerke. In hoeverre kenden ze elkaar? Wat voor relatie was dat? Uit het nachtleven, gevangenis, samen klussen gedaan, ... In hoeverre was die Blanchart vertrouwd met Aalst en Waals-Brabant?
De profiler dacht toch dat men de daders in de buurt van Brussel moest gaan zoeken? De enige robotfoto waarover we tot nu toe min of meer bevestiging hebben is die van Bruno Van Deuren. Zijn aandeel in het verhaal over de overval op Dekaise lijkt me ook geloofwaardig. Kan Blanchart de mankende man zijn die men op de autokeuring in Lobbes gezien heeft. Is er een link tussen Van Deuren en Blanchart? Diefstal van auto's of auto-onderdelen, wapens, ...?
Ik zie de Borains (en dus ook Blanchart & opgegraven kompaan) toch hoofdzakelijk voor de eerste golf. Terwijl de Killer en de Reus toch kenmerkend zijn voor de golf misdaden in 1985. Als ze er in '85 bij waren, moeten ze zeker ondersteuning gekregen hebben van anderen.