Inderdaad! Mij eigenlijk ook niet. Wat ik over de familie Haemers las doorheen de jaren, wat ik zag in de serie over Patrick etc., laat mij vermoeden (maar dat kan dus verkeerd zijn) dat vader en zoon wel eens meer dan een keertje de handen in elkaar sloegen. De vader wordt voorgesteld als een eerder klein garnaaltje maar je kan het zowat aan de kleine teen voelen dat er echt wel meer aan de hand is. Ik ben dus niet echt verwonderd door wat hier geopperd wordt!
En ja, zoals Happy few hier stelt, er was geld nodig. Patrick had maandelijks heel erg veel geld nodig om zijn levensstijl aan te houden. Hulp van de vader (ook een crimineel) is dus niet uitgesloten om aan dat geld zien te komen. Dus waarom geen overvallen samen? Zoals ze overigens hebben gedaan! Misschien is wat geweten is slechts het tipje van de sluier?
Alleszins ik sluit me aan bij Happy few en Lack.
De eerlijkheid gebied mij: ik ben niet echt overtuigd dat Patrick een Bende van Nijvel-lid is maar tot als er niets is bewezen en een en ander bevestigd kan dit niet uitgesloten worden ook! Dus ik ben bereid om dan mijn kijk bij te stellen. Wat ik bedoel met de reactie "dat verwondert mij niet": dat vader en zoon wel eens overvallen konden plegen (meer dan geweten is) of die dan verband houden met de Bende van Nijvel dat weet ik niet en denk ik niet meteen. Maar beiden op overvalspad? Ja, dat zou me niet verwonderen. Het ene hoeft niet persé verband te houden met het andere!