Aubanel wrote:Je vergeet te vermelden, Ben, dat burgemeester D'Haese - ik heb het zelf gehoord want ik was er deze voormiddag - de piste Bonkoffsky blijft behouden. Zie beeldfragment op vrtnws.
Dan mijn vraag aan jou Aubanel. Wat heeft hij exact gezegd?
Volgens het Nieuwsblad:
"Vorig jaar stonden we hier allemaal tesamen zoals vandaag, maar toen met een hernieuwde hoop", sprak D'Haese (N-VA) voor de nabestaanden, minister van Justitie Koen Geens (CD&V), politieke afgevaardigden en sympathisanten op de stedelijke begraafplaats van Aalst. "Recent kregen we vanuit het parket te horen dat de Reus dan toch niet de Reus zou zijn. Nochtans heeft hij het bekend op zijn sterfbed aan naaste familieleden. Bekennen om lid geweest te zijn van een moorddadige bende criminelen, lijkt me nu toch niets iets waar men zou over fantaseren tijdens de laatste uren van iemands leven."
Wat heeft hij bekend? Dat hij de reus was? Wel, meneer de burgemeester, ... nogmaals een zoveelste keer, ... dat heeft hij NIET bekend. Ik erger me daar dood aan. Justitie een veeg uit de pan geven, maar wel keer op keer dezelfde flagrante onjuistheden verkondigen.