961

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik geloof daar niet in. Betreft hier een uitgerangeerde van de groep Diane, een Rijkswachter die zichzelf dood gedronken heeft. Het is eerder vreemd dat men hem begin jaren 80 niet nagetrokken heeft. Ik maak me verder ook geen illusies over het speurwerk anno 2018; men heeft een jaar de tijd gehad en laat nergens blijken dat het voldoende onderzocht is. We zijn wederom afhankelijk van de (onderzoeks) journalisten om feiten te achterhalen.

962

Djoop wrote:

Ik maak me verder ook geen illusies over het speurwerk anno 2018; men heeft een jaar de tijd gehad en laat nergens blijken dat het voldoende onderzocht is.

Dat is het geheim van het onderzoek. De speurders of magistraten zijn niet verplicht om dit te communiceren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

963

Ja, je zou zeggen begrijpelijk zolang de verjaringstermijn niet verlopen is. Maar ze zijn dus ook niet verplicht om details te vermelden en de kans op veroordeling is inmiddels toch nihil. Er is dus geen enkele (goede) reden om het publiek van halve informatie te voorzien, die meer vragen oproepen dan antwoorden geven.

964

Djoop, het zou vanwege het parket ook heel dom zijn om details vrij te geven (lees daarbij de posts van FreCr nog even na, zoals post 959 over wat er juist gecommuniceerd is). Uiteraard geheim van het onderzoek en los daarvan, details geven kan mogelijks elk komend onderzoek beïnvloeden. En hopelijk lekt er ook niet te veel.

Maar de reden zeggen waarom hij het was of niet was, zou niet verstandig zijn als het alleen maar is om de nieuwsgierigheid van mensen te verhelpen. Daar zijn bepaalde kranten met één-dag-nieuws en bepaalde weekmagazines voor. smile

Geef de speurders en de OR op zijn minst een kans om één en ander te onderzoeken. Een huiszoeking bij een ex-RW kolonel en ex-medewerker van de EU, is niet iets dat een onderzoeksrechter zo maar licht tekent in dit gevoelige dossier.

Ik geloof net als u niet dat er ooit nog een haalbaar proces van komt (behoudens op korte termijn spectaculaire ontwikkelingen met veel materieel bewijs), maar dat betekent niet dat de onderzoekers nog één en ander kunnen ontdekken dat het gebeuren kan duiden als ze verder zoeken.

965

Vermeulen wrote:

Geef de speurders en de OR op zijn minst een kans om één en ander te onderzoeken. Een huiszoeking bij een ex-RW kolonel en ex-medewerker van de EU, is niet iets dat een onderzoeksrechter zo maar licht tekent in dit gevoelige dossier.

Hopelijk heeft (in deze zaak) de OR niet vergeten het huiszoekingsbevel te ondertekenen.

Vermeulen wrote:

Ik geloof net als u niet dat er ooit nog een haalbaar proces van komt (behoudens op korte termijn spectaculaire ontwikkelingen met veel materieel bewijs), maar dat betekent niet dat de onderzoekers nog één en ander kunnen ontdekken dat het gebeuren kan duiden als ze verder zoeken.

Idem dito.

FreCR wrote:

Plus dat men toen in België nog een 3e politiekorps had, de GPP (Gerechtelijke Politie bij de Parketten), welke soms al eens durfden te botsen met de Rijkswacht (en daardoor niet altijd even vlot werd samengewerkt (zie de zogenaamde "politie-oorlog)). Als die met bepaalde zaken die ze uit onderzoek zouden vinden, de Rijkswacht hun machtspositie konden verkleinen en hun eigen positie konden vergroten, dan zouden ze dit wellicht niet nagelaten hebben (en vice versa).

Waar, maar je moet het hier het overkoepelend orgaan de staatssicherheit niet uit het oog verliezen en ook het gerecht had een dikke vinger in de pap om dingen al dan niet te doen.

967

Zonet in Niveau 4: collega die nog met Christiaan Bonkoffsky gewerkt heeft gelooft sowieso formeel niet in de piste ‘bekentenis op het sterfbed'. (En verklaart ook dat er geen ‘sterfbed’ was: Christiaan Bonkoffsky heeft zich geleidelijk doodgedronken tot orgaanfalen. Er was geen ziekenhuisopname, geen sterfbed. Collega’s zijn zelf de vaststelling gaan doen.) Uit zijn relaas blijkt héél duidelijk dat de piste voor hem heel ongeloofwaardig is.

PS: de zenuwachtigheid bij een (uiteindelijk valse) oproep van inbraak bij Delhaize ... Na al die jaren nog altijd een plek die emoties oproept, niet in het minst bij de politie in Aalst.

968

Gelukkig houden de Holmes en Kwebbels de "roddels" en de "lekken" levend. Zolang de aandacht wegblijft van Bonkoffsky en Liberke is het goed. Feiten? Bestaat er een links forum en een rechts forum? De merovingen tegen de cobra's? Welk spelletje wordt er hier gespeeld? De zwarte/witte piet doorschuiven? Wat met de minstens 28 doden? Van ondergeschikt belang? Al gaat de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel! Ik heb het begrepen

969

Berichtje uit de marge:

Huis van ‘De Reus’ Chris Bonkoffsky raakt maar niet verkocht: “Moorselbaan is een slechte buurt”

Het huis waar Chris Bonkoffsky, de vermeende Reus van de Bende van Nijvel, zijn laatste jaren doorbracht, raakt maar niet verkocht. Bonkoffsky overleed in mei 2015 en sindsdien is het huis niet meer bewoond. In oktober 2017 raakte bekend dat Bonkoffsky kort voor zijn dood had toegegeven ‘de Reus’ van de Bende van Nijvel te zijn.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

970

Ik heb zojuist heb ik nog eens het interview bekeken op YouTube met de broer van. Hij lijkt toch erg overtuigd van de betrokkenheid van zijn broer bij de bende. Ook zegt hij dat Christiaan Bonkoffsky niet specifiek aangegeven heeft wie van de bende hij was, hij heeft dus niet gezegd dat hij de reus was.

Wat ik nu vreemd vind is dat deze piste inmiddels verlaten is en dat de speurders aangeven dat hij de reus niet is. Dit zou betekenen dat men of bewijs heeft dat hij geen lid van de bende geweest is, waarbij ik me afvraag hoe je dit bewijs kunt vinden (?) Of alle leden zijn inmiddels al geïdentificeerd ... Maar op dit moment lijkt het er op dat men liever de daders in een andere hoek zoekt.