Re: Michel Nihoul
Ces soupçons, il est vrai, ne sont pas complètement neufs. En décembre 1976, un diplomate d'Allemagne de l'Est avait remis au Département politique fédéral un rapport sur Lenzlinger établi par le Parquet de son pays. Ce dossier signalait que le Zurichois se livrait notamment aux «enlèvements d'enfants, au trafic de femmes et au trafic d'armes.
Ik kan geen link plaatsen naar mijn bron gezien deze niet meer bestaat:
31/03/2011: Le site hebdo.ch n'existe plus. En raison de la fin de la publication de L'Hebdo, le site internet du magazine n'est désormais plus accessible. Les archives papier sont disponibles en libre accès sur Scriptorium, le site de la Bibliothèque cantonale et universitaire de Lausanne.
Dus wel nog te vinden op Scriptorium.
Ik heb geen idee sinds wanneer Nihoul deze twee mannen kende (Lenzlinger en Feldbinger). Maar het is een feit dat men in België zeer goed op de hoogte was van hun praktijken via getuigenissen. Bij mijn weten nooit onderzocht. Geen interesse.
Had men het wel onderzocht had men Nihoul en Feldbinger zeer waarschijnlijk kunnen opsluiten voor moord op deze Zwitserse Hans Ulrich Lenzinger én had men bij hun netwerk uitgekomen. Ik gebruik de woorden als, indien en zeer waarschijnlijk maar het is een feit dat Nihoul en Feldbinger aanwezig waren in Zurich op het moment van de moord én een vrouw heeft vermeld dat haar man de moord aan haar bekende. Een Belgische vrouw.
Maar neen, Julie Lejeune, Mélissa Russo, An Marchal en Eefje Lambrecks moesten eerst nog vermoord worden (en zelfs Weinstein), de X'en moesten nog belachelijk gemaakt worden. Anneke Lucas die ook over Nihoul sprak moet verder leven met een trauma, net zoals Laetitia Delhez en Sabine Dardenne. En dan zwijgen we nog over Christine Van Hees waarvan we de moordenaar nog niet kennen. En al de anderen die we nog niet gehoord hebben.