Kantelpunt, mede indachtig de aan het begin van deze topic staande verklaring van David Van de Steen, die luidt:
Ik garandeer dat Aalst met SPAS uitgevoerd is ofwel hadden ze de kolven van de riot gun ook afgezaagd waardoor ze min of meer dezelfde look kregen. Bij mijn weten zijn deze wapens nooit ergens opgedoken? Weet er iemand meer?
Kan zijn dat het federale parket inmiddels goed zicht heeft op een concrete persoon (man) en/of een SPAS-12 en/of een ballistisch spoor en/of een vingerafdruk en/of een DNA-spoor en/of een ander wezenlijk spoor, dat uitdrukkelijk in verband kan worden gebracht met één of meer van de Bendeovervallen/-feiten.
Welnu, voor zover er niet reeds eerder sprake was van een in het Bendedossier opduikende SPAS, dan is er daar sinds medio juni 2020 zeker wel sprake van. In dat kader krijgt de hiervoor staande verklaring van Van de Steen meer gewicht, aangezien die is afgelegd vóór de vrijgave/publicatie van de foto van de mogelijk thans wel bij justitie (maar niet bij het publiek) bekende man, met in zijn handen een van 1979 tot 2000 gebouwde SPAS-12, zijnde een kaliber 12 hagelgeweer/riotgun(!) van de Italiaanse firma Luigi Franchi S.p.A. Overigens kan dit wapen ook worden uitgerust met een kolf.
Daarbij stel ik mij de vraag of er bij één of meerdere Bendeovervallen toch met een SPAS-12 is geschoten, waarbij gebruik zou kunnen zijn gemaakt van (hervulde) Legia kaliber 12 hagel-/loden bollenpatronen, die op 06-11-1986 in de zwaaikom bij Ronquières zijn gevonden. Vooralsnog vermag ik niet in te zien dat één of meer Bendeleden daarmee niet rondgelopen en geschoten zou kunnen hebben. Disclaimer: op dit forum en elders zal daarover wel meer zijn te vinden.
Hoe en waar gaat dit eindigen?