Tru Dat wrote:Waarom net dit dossier in beslag nemen?
Om redenen dat er een zwart gat is in het dossier i.v.m. de feiten te Aalst en verder. Voor de verdwenen stukken maakte Commissaris Vos een Proces Verbaal op. Dat Proces Verbaal is opgemaakt op Donderdag 19 april 2012. In navolging van dat Proces Verbaal legde Commissaris Vos klacht neer via zijn raadsman Sven Mary vanwege bedreigingen.
Om de verdwenen stukken te achterhalen en daarop enig zicht te bekomen heeft men een in beslagname uitgevoerd. Mij lijkt het vanzelfsprekend vanuit menselijk oogpunt dat men die stukken na kopie name terug bezorgd aan de rechtmatige aanvrager van die stukken. Betreft dus mevrouw Callebaut. In eerste instantie kan de Federaal Procureur het zich niet veroorloven om geen vordering te stellen aan de Onderzoeksrechter tot inbeslagname van stukken. Anderzijds is de o.r. verplicht alles op te sporen dat voor het gerechtelijk onderzoek nuttig kan zijn. Mevrouw Callebaut heeft verder het recht om via een verzoekschrift een vrijgave van de in beslaggenomen stukken aan te vragen. Nogmaals, vanuit menselijk oogpunt zou het mij wenselijk lijken dat deze stukken terug aan mevrouw Callebaut zouden bezorgd worden zonder dat deze dame een verzoekschrift zou moeten neerleggen.
Voor zover de politiek het nog zou interesseren heb ik de huidig minister van justitie nog niet horen kraaien inzake het onderzoek Bende van Nijvel. Het zou me niet verwonderen dat een prijsbestek is aangevraagd voor de renovatie van de villa in het Meerdaelbos met blauwe aanplantingen.