Re: Christian Smets
Ik wist, via Marlair, die mij uitnodigde voor zijn boekvoorstelling, dat 85 "iets anders was". Dat ten eerste. Ik heb Marlair van op afstand samen gebracht met de kolonel die getuigde dat men hem gevraagd had mee te doen aan hetgeen men later de bende zou noemen.
Marlair had contacten met Bougerol. Bougerol heeft over de eerste golf gezegd "ik was gedekt". Marlair kende ook Dislair. Tot nu toe was die racketeering een oude piste. Tot op het moment dat Christian Smets 35 jaar later komt vertellen dat dit geen mogelijke piste is maar een zekerheid. Reactie van iedereen die had moeten reageren: zero zero zero. Ikzelf blijf bij "een mogelijk piste". Ik heb Smets nooit vertrouwd. Na 36 jaar en met de dood in de ogen had hij blijkbaar nog altijd niet de ballen te spreken tegen diegenen waartegen hij moest spreken.
Integendeel vond hij het nodig de slachtoffers nog eens goed tegen de schenen te schoppen
Iemand stelde hier de vraag "waar is dat geld van de Delhaize dan naartoe". Ik weet niet of het geld of goud was of desnoods uranium maar vermoed naar Gladio operaties. Voor mij staat wel vast dat zowel Bende als CCC dezelfde opdrachtgevers hadden. Een paar posts geleden heb ik geschreven "What happens in Aalst ..." Smets voegt hier in zijn testament aan toe: "What happens bij de rijkswacht..." Hij vergat natuurlijk zijn eigen staatsveiligheid te noemen. Ze hadden hem verdomme moeten oppakken. Niet dat ze dat niet geprobeerd hebben he. Neen Scaramouche, ik heb begrepen dat ze het tegen zijn moeder gezegd hadden. Dat wil dus zeggen dat de staatsveiligheid zelf ziende blind was.