Fout.
Spectator Of Life wrote:Dit vind ik een moeilijke; de voornaamste aanwijzingen dat Finné geen toevallig slachtoffer is, zijn de verhalen van een aantal getuigen onder wie de Britse dame + alle verhalen rond de man.
Ik denk dat we hier moeten verwijzen naar berichten van voormalig forum lid 'the end'. Van alle auteurs en forumgebruikers zat deze persoon naar mijn mening het dichtste bij de waarheid mbt '85. Als je sommige van zijn posts leest moet ik haast besluiten dat hij wist hoe het in elkaar zit. Deze 'end' stelde met zekerheid dat Eigenbrakel en Overijse voor een duidelijk gedefinieerd motief zijn gebeurd en dat de slachtoffers bijgevolg willekeurig waren. Ik snapte er destijds niets van maar denk nu wel te begrijpen wat deze persoon bedoelde. En dan zou het inderdaad zo zijn dat Finné een toevallig slachtoffer was.
Als je the End citeert, dan lees je inderdaad dat de (meeste) slachtoffers van de Bende van Nijvel NIET toevallig gekozen werden. Je kan zijn post ondermeer hier lezen » Forum
Geen idee waarom je zijn posts verkeerd interpreteert. The end schreef wel degelijk het tegengestelde, namelijk dat de (meeste) slachtoffers ('van de Bende van Nijvel') niet toevallig gekozen zijn. Dat er opmerkelijk en uiteraard volledig toevallig veel links tussen de slachtoffers zijn. Dat ze dus niet toevallig 'gekozen' waren.
the end wrote:Leaks wrote:Er zijn trouwens heel wat meer 'toevallige' slachtoffers of potentieel toevallige slachtoffers van de Bende van Nijvel (of de organisatoren erachter) dan enkel Fourez-Dewit, Finné, Van Camp, ... Misschien Latinus, Mendez, Van Deuren, Smars, Louvaert, Haemers, Angelou, Vanden Eynde, Ertrijckx.
Wat de meeste van bovenstaande namen gemeen hebben, is dat ze ofwel informant van diensten waren (Latinus, Finné, Ertrijckx, Mendez was voor zijn dood ook ondervraagt, en van Vanden Eynde en Angelou zou het misschien ook wel kunnen dat ze info doorspeelden), of gepraat hebben (Van Deuren en Louvaert). Smars en Haemers wisten blijkbaar teveel.
Uiteraard kan je ook selectief citeren, dat zal ik dan ook eens doen:
the end wrote:Ook Lekeu praat over van alles en nog wat, maar geen woord over drugshandel maar dan ook geen enkele, en juist daar is hij wel heel goed van op de hoogte! Men moet zich eens afvragen waarom hij zo bang was en met geen woord rept over drugs en toch heel goed bevriend was met François en Eton en extreem-rechts.
Dus nogmaals - als je dan toch graag The End citeert - zijn letterlijke woorden:
Men moet zich eens afvragen waarom hij (Martial Lekeu) zo bang was en met geen woord rept over drugs...
Je hoort natuurlijk altijd wat mensen wel graag willen vertellen. Onzin, afleiding en leugens en uiteraard zwijgen over hetgeen vooral geen aandacht mag krijgen.
Bouhouche is niet gesanctioneerd omwille van het 'afluisterincident' maar omwille van nog andere zaken, Finné kon nooit een krant gaan kopen zijn want de krantenwinkel was om 19 uur al dicht - iets wat hij als vaste klant uiteraard wist - en er zijn verschillende getuigen die hem nog zien lopen hebben naar zijn auto toen hij zag dat de arme Stefan Noté lafhartig en wreedaardig neergeschoten werd. Etc etc.
Het is maar wat je van sterke verhalen wil geloven, of hetgeen je er zelf van maakt. Waarvan iedereen kan meelezen. Zelfde inhoud al bv:
"Er is nooit een aanslag op Herman Vernaillen geweest. Men heeft alleen goederen willen treffen, geen personen."
Paul Calluy, gepensioneerd commandant van de BOB Brussel en gewezen chef van Bouhouche en Beijer, uit 'de akte van het proces Bouhouche-Beijer'.