Wel, ik heb niets te maken - rechtstreeks of onrechtstreeks - met de vroegere Delta-cel, maar jullie zullen me op m'n woord moeten geloven vrees ik.
Hennart is ook geen onbesproken personage, wat heeft hij gerealiseerd in het dossier (ik zwijg nog over zijn voorzitterschap van de rechtbank van eerste aanleg te Brussel in het meer recente verleden)?
Feit is dat Troch en Delta er tot op het laatst van overtuigd waren dat De Staerke verbonden was met 'Aalst' en ze uiteindelijk de connectie met Bultot wilden beginnen onderzoeken toen het doek viel.
Bron: Bendecommissie 2, bijlage V, p. 120.
kippesoep422 wrote:Misschien daarmee dat Philippe De Staerke op 13 maart 2002 door de kamer van inbeschuldigingstelling van Bergen definitief buiten vervolging werd gesteld.
Neen. De raadkamer van Charleroi nam de oorspronkelijke beschikking tot buitenvervolgingstelling op vordering van het openbaar ministerie. De argumentatie was summier 'onvoldoende aanwijzingen van schuld'. Maar één van de open vragen is: werd er nog ernstig gezocht op die piste na de overheveling van het dossier van Dendermonde naar Charleroi? Indien wel blijkt dat niet uit het aantal opgestelde pv's en voor zover mij bekend werd de dochter (Sandra M.) nooit bijkomend verhoord.
De burgerlijke partijen stelden beroep in en uiteindelijk zette de KI van Mons een point final.