1,211

Re: Aalst: 9 November

Niet één persoon maar verschillende ooggetuigen spreken over een beige Ford Taunus te hebben opgemerkt. Voordien kwam ook al een Mercedes ter sprake met Nederlandse nummerplaten. Een vrachtwagenchauffeur kwam ook in confrontatie met drie daders op het ogenblik dat die een Golf GTI trachten te stelen tijdens de nachtelijke uren. Op het ogenblik van de feiten te Aalst spraken verschillende ooggetuigen dat de daders zowel de Franse taal spraken als zowel de Nederlandse (Vlaamse) taal.

Ik hecht ook geloof aan de getuigenissen van 4 minderjarige kinderen.

• Zijnde N.S. geboren in 1971

• Zijnde C.K. geboren in 1970

• Zijnde L.K. geboren in 1971

• Zijnde B.A. geboren in 1975

Over communicatiemiddelen. Bedoel je b.v. de CB's dat in die tijd veel in gebruik was? Ook de 2 meter banden waren, en nog steeds, veel in gebruik. Indien men over deze zaken spreekt moet er spraak geweest zijn van bepaalde antennes op het voertuig of voertuigen.

In één geval kwam een tweemeter antenne ter sprake aanwezig op een Ford Taunus van beige kleur. Ook de aanwezigheid van gele ronde mistlichten vooraan op het voertuig is beschreven.

1,212

Samenkomst ooggetuigen:

Op 16 april 1986 om 22.00 uur bracht de BOB van Dendermonde aan de Heer Onderzoeksrechter Tas ter kennis onder P.V. N° 873/86:

In het onderzoek navolgend aan het dossier van de roofmoorden p 09 november 1985 op de Delhaize te Aalst, en teneinde duidelijkheid te scheppen nopens de kleur van het voertuig welke gebruikt werd om de feiten te plegen, heeft men twee voertuigen van het type Volkswagen Golf GTI op de parking van de Delhaize laten komen. Het betreft een voertuig met als kleur Lhasa Metallic en een met de kleur Atlasgrijs Metallic.

Het uitgebrand voertuig VW Golf dat werd teruggevonden in het “ Bois de la Housière “ te Braine-le-Comte en dat wordt toegeschreven aan de feiten op de Delhaize te Aalst, was van groene kleur (Lhasa Metallic) terwijl getuigen spraken van antracietgrijze kleur (Atlasgrijs).

Men heeft 13 getuigen die omtrent de feiten te Aalst in hun verklaringen spreken over het voertuig Volkswagen Golf verzameld op de parking van Delhaize Aalst, teneinde de invloed van de verlichting op de kleuren van de voertuigen te laten inwerken.

Tevens heeft men de voertuigen op de Ninoofsesteenweg laten rijden om alzo de omstandigheden waarin de getuigen het voertuig hebben gezien zoveel mogelijk te benaderen.

Men heeft de getuigen gevraagd om met elkaar niet te spreken terwijl zij de voertuigen dienden te bekijken teneinde elke mogelijke beïnvloeding te vermijden.

De 13 ooggetuigen hebben onafhankelijk van elkaar hun visie gegeven nopens de kleur van het voertuig waarmee de daders zich verplaatsten. In verband met de getuigen hun aanvankelijke verklaringen nopens de juiste kleur van de VW Golf werden de PV nummers vermeld:

De getuigen:

• M. P. (P.V. 1***/85 – BOB): kan geen onderscheid maken

• V. H. P. (P.V. AW 3***/85 Politie): Grijs

• P. G. (P.V. 1***/85 - BOB): Grijs

• V. W. (P.V. 2***/85 – BOB): Groen – Grijs

• V. H. M .P. (P.V. 5***/85 - Rijkswacht Aalst): Grijs

• B. R. (P.V. 5***/85 - Rijkswacht Aalst): Grijs

• D. M. R. (P.V. 1***/85 - BOB): Groen

• D. M. J. (P.V. 11.***/85 - Gerecht. pol. parket): Groen

• D. V. (P.V. 1***/85 - BOB): Grijs

• M. J. (P.V. 1***/85 – BOB): Groen

• P. I. (P.V. 1***/85 – BOB): Groen

• L. R. (P.V. 11.***/85 – Gerecht. pol. parket): Grijs

• W. V. (P.V. 11.*** / 85 – Gerecht. pol. parket): Grijs

Samenvattend kon men het zo stellen dat elke getuige die het voertuig van de daders op de parking van de Delhaize te Aalst hadden opgemerkt, of het voertuig van de parking hebben zien afrijden, de kleur grijs naar voor schoven. De twee ooggetuigen die de Volkswagen Golf op de vluchtweg hebben gezien meenden dat het voertuig beantwoordt aan de groene kleur. Ook de ooggetuige die het voertuig heeft gezien voor de feiten en de ooggetuige die het voertuig had gezien op de Parklaan.

1,213

Bij het bovenstaande moet je wel weten dat er geen enorm verschil is tussen de kleuren:

Lhasa metallic (groen):

https://i.ibb.co/FVVWQQp/Lhasa-metallic.jpg

Atlas grijs metallic:

https://i.ibb.co/gdMMyZh/Atlasgrijs-metallic.jpg

Er is in de minuten na Aalst sprake van (minstens) drie Golfjes, als we Het Complot van de Stilte mogen geloven:

De Golf van de moordenaars, vluchtend in de richting van 't houten hand. Mogelijk is dit de Golf die enkele minuten later ook in Denderleeuw is gezien 

De Golf waarmee Willy De Schepper richting Aalst rijdt, alvorens richting Zellik te rijden.

De Golf waarmee de handlangers van Willy een dwaalspoor trekken richting Ninove en vermoedelijk richting Zellik rijden. Mogelijk is dit de Golf achtervolgd door de schepenzoon.

Vermits meer dan professionele voorbereiding en de inclusie van minstens één garagist bij de Bende, kunnen we er vanuit gaan dat alle Golfjes qua kleur en dergelijke geen te opvallende verschillen kenden.

1,215

Merk op dat L.V.E op 11 augustus 1986 spreekt over een grijze Golf GTI (ik denk dat dit te wijten is aan een fout die Bossi op 11 augustus 1985 schreef), zoals gerapporteerd door Bossi op 24 mei. Toeval?

Misschien is wat L.V.E zegt een Golf die er niets mee te maken heeft.

1,216

Voor mij is heel de historie van die Golf(s) bij/na Aalst allesbehalve duidelijk. Ik kan me voorstellen dat in het donker, bij kunstlicht (soms dan nog die geel-oranje natriumverlichting die je indertijd overal zag) die kleur bepalen allemaal niet zo simpel was en een aantal getuigen aarzelen ook.

Drie Golfs, een Mercedes, een Taunus...en niets lekt uit, niemand spreekt. Minimaal 7 rechtstreeks betrokkenen. Lijkt me toch wat veel.

De schepenzoon uit Gooik getuigde dat hij dan weer een zwarte golf achtervolgde aan 200/uur en dat die in Leerbeek op het kruispunt tussen de Ninoofsesteenweg en de steenweg Asse-Edingen rechtdoor gereden is op de Ninoofsesteenweg richting Halle. Dat die door Halle gevlamd zou zijn waar een serieuze rijkswachtkazerne was geloof ik niet. Maar hij had even goed de Ninoofsesteenweg kunnen verlaten en via Pepingen (De Staerke country, btw) rijden en zo verder langs Tubize richting 's Gravensbrakel. Zwart, Atlas Grijs of Lhasa metallic? Aan 200/uur en in het donker ...

WDS zou ook bij de eerste feiten betrokken zijn geweest. Maar de daders slaagden er toen nooit in een wagen te stelen waar geen sleutel bij zat. Dat klinkt me niet als WDS.

Xenophon wrote:

Voor mij is heel de historie van die Golf(s) bij/na Aalst allesbehalve duidelijk.

Dankzij het openbaar maken van de Delta notities rond de bekentenis van Stefaan V. lijkt dit één van de weinige zaken waarover we vandaag meer duidelijkheid hebben dan pakweg twintig jaar geleden. Men mag/moet overal aan twijfelen maar deze bekentenis lijkt niet ongeloofwaardig (iig veel geloofwaardiger dan de bekentenis van De Staerke).

1,218

Ik zal het anders zeggen: is er hard bewijs dat de simpelste these (één Golf, de grijze die later uitgebrand teruggevonden zal worden in Houssière) onmogelijk is?

1,219

Wat is hard bewijs voor jou? Is een verklaring van Bougerol hierover voldoende? Zal het nog eens herhalen, bij elke warenhuisoverval was een wagen van de CIA aanwezig. Verder zei diezelfde Bougerol "Ik was gedekt".

Verklaring Latinus komt op hetzelfde neer:

Latinus verbleef begin 1981 in Chili verbleef bij Maria-Teresa Cuevas, bijgenaamd Kika, een lid van de ambassade van Chili in Brussel.

Aan commissaris Georges Marnette van de Brusselse gerechtelijke politie verklaarde Latinus achteraf dat hij in Chili contact had gehad met zijn chefs. Naar eigen zeggen was Latinus op zijn 17de al gerekruteerd door “een buitenlandse organisatie, die zich tot doel had gesteld met alle beschikbare middelen het Sovjet-Russische communisme te bestrijden”. Aan het gerecht verduidelijkte Latinus dat hij “al sinds jaren zijn orders ontving van het Defense Intelligence Agency”, de Amerikaanse militaire geheime dienst.

Wat stel jij je eigenlijk voor bij het begrip "koude oorlog"?

Maar zelfs feiten met keiharde bewijzen worden door jou naar fabeltjesland verwezen. Ik verwijs naar Kintex en jouw reactie op een post van mij » Forum

Lees onderstaand artikel eens goed en neen het was niet Kennedy maar één van zijn opvolgers » Strategie van de Spanning

1,220

Fenix, je haalt mijn post aan - waar ik trouwens blijf achter staan - maar ik zie geen weerlegging van de logica ervan.

Wat je doet - neem het niet persoonlijk op want zo is het niet bedoeld - is wanneer je 2 punten A en B ziet die in een vlak liggen, die verbinden via een enorme kronkel waar een kat haar jongen niet meer in vindt. Ik ga behoudens tegenbewijs voor de rechte lijn.

Voor die Golfjes (en andere wagens): zijn er ooit kentekens of delen van kentekens gezien en wat kwam daar uit? Wat voor mij hard bewijs zou zijn is bv een waarneming van een andere Golf waarvan het kenteken werd gezien en dat kenteken kwam overeen met een identiek voertuig dat niets met de feiten te maken had, de gekende modus operandi.