Re: Banditisme - Terrorisme
In mailverkeer met andere forumleden kwam vaak de vraag naar boven, wat kunnen wij nog doen? ( Zelfs onze Noorderburen stelden mij die vraag.)
Vandaag verscheen volgend artikel in de krant als een gevolg van een oproep die David voorheen via facebook deed en waarbij andere slachtoffers zich aansloten.
In post 7 van dit item schreef ik dit:
Een andere reden is het belang van deze vraag voor de slachtoffers, slachtoffers van terro hebben immers andere "voordelen" (sorry voor de woordkeuze) dan slachtoffers van gewoon banditisme.
De laatste dagen horen we bij de regeringsvorming dat men kiest voor een "Warm Vlaanderen", ik hoop dat men in dat Warm Vlaanderen de slachtoffers van de Bende niet vergeet en het minste dat een warm Vlaanderen kan doen (de politiek dus) is de slachtoffers van de Bende eindelijk erkennen als terro slachtoffers.
Wat kunnen wij doen? Achter de slachtoffers gaan staan in deze. David heeft zijn facebook pagina openbaar gemaakt, daar kan je bijvoorbeeld rechtstreeks je steun betuigen.
Hier het artikel:
Bende-slachtoffer David Van de Steen (48) wil erkenning als terreurslachtoffer: “We hebben niks om op terug te vallen”
“De Bende-slachtoffers, die hebben eigenlijk niks om op terug te vallen”, zegt Van de Steen. “De Bende heeft families verscheurd en mensen kapotgemaakt. Maar we zijn niet erkend als slachtoffer. Na 40 jaar werd beslist om het onderzoek afgesloten en wij blijven gewoon achter met de littekens, de miserie en verwondingen. En hoe ouder we worden, hoe meer die verwondingen ons hinderen. Maar in de ogen van de overheid zijn we onzichtbaar. Als je met uw klachten naar een arts gaat van de ziekteverzekering (RIZIV), kunnen ze niks voor u doen.”
Lees hier het hele artikel » Nieuws
Ik wil nogmaals benadrukken dat ook andere slachtoffers achter deze actie staan.