You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Gladio - Staatsveiligheid → Affaires
Ik ben absoluut tegen elke vorm van geweld maar had met plezier de grote afstand naar Brugge gedaan om hem "een peir oep aa bakkes" te geven. De dédain waarmee hij over de slachtoffers sprak keerde mijn maag om "Marre des vagues descendants de victimes qui pleurnichent".
Hij was de kanker van de Staatsveiligheid die dacht dat hij de paus van R.
Geen "actie-dienst" bij Staatsveiligheid
In een interview met La Libre Belgique beweert administrareur-generaal Albert Raes van de Staatsveiligheid dat bepaalde overheidsdiensten herhaaldelijk op de hoogte werden gebracht van de verdachte activiteiten van Jean Bultot, de gewezen gevangenisdirecteur van Sint-Gillis die naar Paraguay is uitgeweken.
"Ook over het feit dat Bultot België wilde verlaten, hadden we inlichtingen", aldus nog Albert Raes, die ook zegt dat Bultot actief was in extreem-rechtse kringen. De Staatsveiligheid beschikt volgens de administrateur-generaal niet over een "actie-dienst", belast met het zogenaamd uitschakelen van personen.
Hij zei ook nog dat hij geen namen kan plakken op de personen die als de "Bende van Nijvel" berucht geworden zijn. Hij verduidelijkt dat in dit verband eigenlijk naar twee bendes werd gezocht. Wat de bende De Staerke betreft kon, uitsluitend via Bultot, een link worden gelegd met extreem-rechts. Het tweede spoor leidde naar de Borinage-bende die vorig jaar werd vrijgesproken. De werkhypothese die werd gevolgd in verband met een mogelijke link naar extreem-rechts werd nooit opgegeven, maar anderzijds werd geen enkele aanslag van de Bende van Nijvel ooit door een extreem-rechtse groepering of splintergroep opgeëist.
Bron: Gazet van Antwerpen | 31 Mei 1989
Toen ik in de dossiers van Delta las hadden ze het over de gehuurde villa in mijn wijk. Deze was verhuurd aan Nederlanders die handelden in drugs enz. ... Er verbleven 4 mannen met Mercedes en BMW op de oprit. Deze gingen vaak uit in het Aalsterse met Haemers, ze werden vaak opgemerkt! Het vliegpleintje was maar een stap weg van afstand er deden verhalen van transport van drugs, waar of niet ?
Deze vier werden gelinkt aan Henk Romy uit Nederland, met hier verdere vertakkingen. Dit staat in de rapporten van Delta op moment dat het onderzoek weggenomen werd. Deze handel was enorm met vertakkingen naar overal, deze puzzel is er eentje van duizenden stukken.
weetjewel wrote:Ik wist niet dat de namen van Beijer en Bouhouche zijn geanonimiseerd in het dossier-François.
Dat heb ik vorig jaar ook al eens gezegd, en anderen - die over nog veel meer concrete gegevens beschikken - voor mij maar met niet zoveel woorden.
Terloops nog dit niet onbelangrijke want zeer gerelateerde (opnieuw) herhalen: Onderzoeksrechter Jean-Claude Lacroix heeft in de Bendecommissie meermaals verwezen naar het feit dat eenzelfde advocaat toegang kon hebben tot de twee dossiers van dat van de Bende van Nijvel als dat (bijvoorbeeld) van de moord op Juan Mendez, indien hij enerzijds de verdediging op zich neemt van een lid van de bende van de Borinage, en anderzijds de verdediging verzorgt van een beschuldigde uit het dossier Mendez. Daaruit besluit onderzoeksrechter Jean-Claude Lacroix dat de advocaten uiteindelijk meer weten dan zijzelf.
Reyniers erkende dat zijn gehele systeem gebaseerd was op 'protectie'. Informant Gilisen, die door de Duitse autoriteiten werd aangehouden, reed jarenlang in België in een auto met de identiteitsdocumenten die hij ooit van de Duitse politie als infiltrant had ontvangen, hoewel deze documenten al geruime tijd ingetrokken waren.
Door Reyniers ontving deze welgestelde crimineel van het parket in Brussel ook een vergunning voor oorlogswapens, waardoor hij op militair terrein in Leopoldsburg ging trainen, samen met rechters, maar vooral met politieagenten en soldaten, evenals met rijkswachters zoals Beyer, Bouhouche en extreemrechtse criminelen zoals Jean Bultot.
Moet er nog zand zijn? Moet er nog eens benadrukt worden WIE het dossier van de zogenaamde Roze Baletten beheerde en WIE erin slaagde dit aan het dossier van de 'Bende van Nijvel' te koppelen? Idem dito met 'Gladio' en idem dito waarom de Staatveiligheid zogezegd wél een dossier had over de CCC maar niet over de Bende van Nijvel...
Bende van Nijvel → Gladio - Staatsveiligheid → Affaires