231

Re: Christian Smets

Helemaal juist, hij werd zelfs betaald om te liegen.

Als ik advocaat in België zou zijn geweest, dan zou ik hier op los zijn gegaan. Kijk, als de sleutel die past op de deur van de oplossing je door Christian Smets en zijn familie door je keel wordt geduwd, kom je toch in actie, waarbij je een of meerdere cliënten voor wie je zou kunnen optreden erbij zoekt.

Wat is hier » Nieuws | Nieuws | YouTube | www.humo.be onduidelijk aan?

Waarom is hierover niet meer naar buiten gebracht door justitie? Waarom is alles wat (in)direct zag op Christian Smets, inclusief zijn contacten met (in)direct aan Delhaize verbonden personen niet binnenstebuiten gekeerd?

Waarom, waarom, waarom?

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

233

Maar u bent geen advocaat in België, m.a.w. de Belgische Staat kan u niets doen, niets in de weg leggen, u geen 5 keer/jaar aan een belastingcontrole onderwerpen bijvoorbeeld. U weet dat Gol over de Bende en de CCC zei dat dit twee takken van 1 boom waren. Misschien moeten wij ons eens afvragen waarom een Belgische advocaat bereid zou zijn de tak af te zagen waarop hij zelf zit?

Allemaal klootzakken, als u het mij vraagt.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Youssou N'Dour wrote:

Waarom is hierover niet meer naar buiten gebracht door justitie? Waarom is alles wat (in)direct zag op Christian Smets, inclusief zijn contacten met (in)direct aan Delhaize verbonden personen niet binnenstebuiten gekeerd?

Waarom, waarom, waarom?

Omdat Delhaize een zwarte rekening met 30 miljard BEF had bij de Generale Bank, waarvandaan het afpersingsgeld aan de Bende-opdrachtgevers werd betaald, en het koningshuis aandeelhouder van Delhaize was en ook een geheime rekening met miljarden op had bij de Generale. Enfin, dat is wat ik ervan denk.

236

Met een gedachte die je niet kon/kan staven, kan je natuurlijk alle kanten uit en heeft iedereen gelijk of ongelijk. Te zien aan welke kant van de ‘believers’ je gaat staan…

Van horen zeggen dat een premier schatrijk is en hem daarom/daarvoor ontvoeren om hem daarmee zijn ‘zuurverdiende’ laatste stuiver te ontfutselen… zo werkt het niet. Dat is al bewezen geweest. Ook niet bij een bedrijf.

Gesteld dat hetgeen je napraat, want geopperd door personen die daardoor beter in de schaduw bleven in de marge naar het onderzoek naar de zogeheten Bende van Nijvel, waar zou (zou!) zijn… dan zou je op de minst al de informatie nodig hebben gehad van een (ex-)bankier die inzage had in die beruchte rekening bij de Generale Bank. Iemand die dan ook op de hoogte is van wie hem die informatie vroeg en daardoor een lastige getuige kan zijn die beter uit de weg zou (zou!) moeten geruimd worden.

Kan je ook vermelden welke je bron is om die gedachte te onderbouwen?

Of is het enkel en alleen maar een gedacht van jou waar niemand dan omwille van bovenstaande argumentatie verder iets aan heeft?

237

Eén van de weinige schriftelijke sporen van deze zaak is teruggevonden in de schriftjes van wijlen substituut Willy Acke, de Dendermondse magistraat die tot 1989 aan de zijde van onderzoeksrechter Freddy Troch de Bende van Nijvel op de hielen zat. Via-via had Acke vernomen dat ook enkele big shots van warenhuisgroep Delhaize - voornaamste doelwit van de Bende - geheime rekeningen hadden bij de Generale. Misschien was er hier een spoor naar afpersing. Uit Ackes notities is op te maken dat ‘alle speurders’ die dag door Van Honsté werden ‘verplicht’ een schriftelijke verklaring te ondertekenen waarin ze beloofden nooit met wie dan ook te praten over wat ze in de Shell- building hadden gezien.

Speurder: "Klopt. Het was geen kwestie van willen, het was van moeten." De enige die voordeel haalde uit de huiszoeking was Jean-Pierre Hesbeen. Hij kwam er op het Feluy-proces vanaf met een vrij lichte straf.

De speurders behoorden tot de ploeg De Baets. De Baets stuit in dossier in 1984 bij de Generale op zwarte rekening van de Delhaize

-> Blijkt volledig parallelle boekhouding waar 30 miljard op staat
Boudewijn
andere leden van het hof, hoge clerus
Transferten -> Bahamas

Dossier zit nu in kluis PG of PK BXL [Parket van Brussel]

Alle onderzoekers BOB BXL Fin. moesten van Van Honsté briefje tekenen dat ze onder geen enkel beding nog de zaak zouden onderzoeken.

Behoorlijk aanmatigende reply.

Tiens wrote:

Met een gedachte die je niet kon/kan staven, kan je natuurlijk alle kanten uit en heeft iedereen gelijk of ongelijk. Te zien aan welke kant van de ‘believers’ je gaat staan…

Heb jij dan een gedachte die je wel kan staven?

Tiens wrote:

Van horen zeggen

Tiens wrote:

Gesteld dat hetgeen je napraat

Tiens wrote:

Kan je ook vermelden welke je bron is om die gedachte te onderbouwen?

Ik veronderstel dan dat jij je gedachten 100% puurt uit eigen doorgedreven onderzoek on the field, zonder enige bron te raadplegen?

Tiens wrote:

Of is het enkel en alleen maar een gedacht van jou waar niemand dan omwille van bovenstaande argumentatie verder iets aan heeft?

Inderdaad, net als het gros van de posts hier.

239

Biggus Dickus wrote:

Ik veronderstel dan dat jij je gedachten 100% puurt uit eigen doorgedreven onderzoek on the field, zonder enige bron te raadplegen?

Dus ja je veronderstelt inderdaad en nee, je tweede veronderstelling is fout.

Tiens wrote:

Biggus Dickus wrote:

Inderdaad, net als het gros van de posts hier.

Dus, je vindt dat je hier maar eens ferm je gedacht moeten kunnen willen zeggen, zonder dat daar mag op gereageerd worden, als er wordt gevraagd waarop je je inhoudelijk baseert voor die gedachte?

Omdat je zegt dat het zo is of was. Nèm.

Bedankt voor een duidelijk antwoord.

Mag ik u erop attenderen de '2e man' van de Staatsveiligheid wetenschap had van afpersing van (een of meer aan) Delhaize (gelieerde personen). Die man heeft een of meer van zijn familieleden gewaarschuwd voor een komende overval op een Delhaize-supermarkt en/of een of meer van die familieleden verzocht weg te blijven bij de Delhaize in Aalst, wat in min of meerdere mate hun leven heeft gered.

Vervolgens helpt zowel Marianne Cappelle als Martine Michel zichzelf, in plaats van adequate actie te ondernemen, mede op basis van het motief dat elk van hen in de schoot is geworpen.

Luister, dan houdt het gewoon op wat mij betreft en hoeven of moeten de slachtoffers en overige belangstellenden geen hoop meer te hebben.

Justitie houdt om haar moverende redenen een grote doofpotoperatie in stand en - waarschuwing! - complotdenkers zijn bij mij als laatste welkom.