Re: Stopzetting onderzoek

Je bedoelt Claude Leroy, genoemd in » Staatsveiligheid

402

Youssou N'Dour wrote:
fenix wrote:

Het Bende dossier is alweer eens opgelost. Volgens Ramael zijn de Bendefeiten gestopt nadat één van de Slimans in de schouder werd geschoten. Ramael vroeg bijkomend onderzoek. Stel je voor dat die man gelijk zou hebben ... enfin, hij is er met die "hypothese" in geslaagd de Belgen als domme kl...te beschrijven. Le nouveau génie est arrivé.

Heb het DNA dat qua structuur zou kunnen matchen met het partiële DNA-spoor op het kogelvrije vest in augustus 2023 overhandigd aan onderzoeksrechter Martine Michel. Ik meen mij te kunnen herinneren dat ik ergens heb gelezen en in commissie ergens anders heb geschreven dat Thierry Sliman zich op enig moment -wanneer? - zich met een (schot?)wond zou hebben gemeld bij een verpleegkundige in de buurt van Charleville-Mézières.

C.P., hoe zit dat (ook weer), ik ben het even kwijt.

Ik mag hopen dat advocaat en voormalig onderzoeksrechter Patrick Ramaël (co-auteur van https://www.amazon.de/?&_encoding=U … ive=6742), in het licht van de door hem gewenste onderzoeksdaden, ook navraag heeft gedaan naar wat er met het aan Thierry en Xavier Sliman te koppelen DNA is gebeurd. Is dat daadwerkelijk vergeleken met gevonden DNA-sporen op attributen van de Bende van Nijvel?

403

Misschien moeten we rekening houden met een heel andere mogelijke  reden dan "niet willen onderzoeken". Ik las vandaag dit in de krant "Oplichters probeerden 2 miljard te stelen maar parket weigert onderzoek: te weinig speurders
Het Openbaar Ministerie weigert een mislukte poging om 2 miljard euro te stelen bij effectenreus Euroclear te onderzoeken, door een gebrek aan speurders. Rechters noemen de demarche van het Openbaar Ministerie (OM) in het dossier “onwettig”, schrijft ‘De Tijd’ vandaag."

Wat als de vervanger van Patrick Ramael in maart dit antwoord zou krijgen " We weigeren te onderzoeken door een gebrek aan speurders" ?

Wat is de boodschap hier achter? ( Laat ons gerust want wij hebben te weinig mensen en te weinig middelen)

Ik heb twee suggesties voor Justitie, ten eerste sta wat vroeger op ( om 6 uur bijvoorbeeld) en veroorzaak zelf geen onnodige zittingen ( zoals in het geval van Ramael).

Twee miljard? Zal ook wel weer een gewone dievenbende zijn en die hebben dan meteen bewezen dat ze "prutsers" zijn, want " de diefstal" is mislukt. Wat waren die van plan met dat geld ? Kraslootjes kopen?

Iemand heeft hier ooit geschreven dat de Bende van Nijvel het Hiroshima van Justitie is.