Topic: Adel
Eerder kwamen op dit forum wat toevalligheden ter sprake over een zekere Alex de Merode en zijn prinselijke broeders. Heren uit het hoogste van het hoogste der adellijken.
Een landgoed in Rixenaarde waar zich eigenaardigheden afspeelden de maandag na Nijvel.
Hetzelfde landgoed ligt op enkele honderden meters van de Mendez-moord.
Een landgoed ligt op enkele honderden meters van de VW-diefstal D'Ieteren.
Een landgoed ligt op enkele honderden meters van de vindplaats van de VW in Grimbergen.
Boudewijn de M. had destijds een bos in Scherpenheuvel.
Bernhard de M. is getrouwd met zus van de Bonvoisin (en hij werkt bij een MI5 dekmantel).
Boudewijn en Lionel de M. worden door X2 genoemd in het X-dossier.
Alex de M. wordt door zowel X4 als Nathalie W. genoemd.
Boudewijn is "Knight of Malta".
Alex zou SDRA-connecties hebben en achter een plan zitten om Léon Degrelle te ontvoeren uit Spanje.
De hele familie wordt omschreven als nauw met geheime diensten verweven.
Eerst waren de Merodes eigenaar van kasteel Beersel. Later was Alex dat in de persoon van voorzitter van een stichting die eigenaar was van kasteel Beersel zo ook in '83.
Toevalligheden rondom deze dubieuze familie? (Ben ik er nog een vergeten?) Alhoewel ik niet weet wat ik nu moet denken van zowel de X-dossiers als de kastelen-theorie, kijk ik nu toch steeds automatisch wat er zoal aan cultureel erfgoed in de buurt ligt van de Bende van Nijvel-feiten. Al speurende kom ik dan een schandaaltje tegen wat verder los staat van de bende maar toch eventjes ook hier gemeld moet worden.
De "eigenaar" van kasteel Beersel is/was .. komt ie aan... De Koninklijke vereniging der historische woonsteden en tuinen van België (vanaf nu Kvhwtb). Deze club (voorzitter was Alex) lijkt zich op het eerste gezicht druk te maken om de prachtige kastelen en landgoederen die België bezit te behouden en dat zullen ze zeker ook doen maar ... Wie wonen er over het algemeen in dit soort prachtige kastelen en paleizen? Juist ja, mensen die dat onderhoud best wel zelf kunnen betalen maar dit meestal niet willen.
De Kvhwtb. blijkt een invloedrijke lobbyclub te zijn die voor allerlei fiscale aftrekposten en subsidies ijvert bij de overheid. Misschien dat er hier en daar wel een historicus of architect voor de vorm lid is mogen worden maar het is een clubje van Prinsen, Graven, Baronnen en Markiezen (en oh ja..hertogen). Zij lobbyen ook nog intensief voor de ontwikkelingswijze van plattelandsgebieden met een historische waarde. Over millieu maar ook over bedrijfsontwikkelingen en alles ten faveure van de Grootgrond-bezitters (zijzelf dus). Via hun internationale verband van de European Landowners Organisation zitten zij met de EEG om tafel...en hier is het om te doen ... GELD!
Via de CAP-landbouwsubsidies vangen zij voor iedere hectare land die zij bezitten een dosis geld. Wij allen betalen per hoofd 30 ct per dag om de boeren te helpen tevergeefs het hoofd boven water te houden. Zij krijgen dit per Ha. land berekend. Nu blijken de rijkste families van Europa duchtig uit de pot te snoepen want ondanks dat zij hun landerijen niet bewerken vallen zij ook onder de CAP-regeling. De Koninklijke familie van Engeland, Pr.Albert van Monaco, De Hertogin van Alba. Kassa! Ook niet EEG adellijken vangen mee (De kroonprins van liechtenstein 2 miljoen). Hiermee drijven zij tot ergernis van de boeren ook nog eens de grondprijs flink omhoog.
Kunnen ze hun paleis weer eens een likje verf geven, of het zwembad laten uitbouwen... U en ik? 30 ct per hoofd per dag en 1 euro voor een paprika.
Bronnen » www.historische-woonsteden.be | www.euractiv.com | www.europeanlandowners.org | news.branyvnimani.cz