Er zijn mogelijks verschillende fases en motieven, in de aanloop is geld geen motief volgens mij, ze hadden waarschijnlijk een inkomen via drugs/wapenhandel en afpersing misschien ook. Als we vertrekken vanaf de aanslag op Vernaillen dan Waver en Maubeuge, daar is de buit verwaarloosbaar, en is het motief meer te zoeken in smokkel, de 2 moorden met de 0.22 (Vanden Eynde en Angelou) kunnen mogelijks het zelfde motief hebben.
In het voorjaar van 83 bij de supermarkt-overvallen kan men spreken van een heel ander motief, geld is daar misschien een hoofddoel, doch denk ik dat het voor de leider(s) van de groep maar een bijzaak was. Volgens mij is die periode de start van een valse vlag operatie. Waarbij jongeren/hulpjes worden getest/opgeleid om in het najaar grotere acties uit te voeren. Bij de supermarkt-overvallen in het voorjaar 83 zie je duidelijk een stepping stone, het word steeds gewelddadiger, er zijn waarschijnlijk verschillende samenstellingen.
Najaar 83: Temse en Nijvel zijn dan weer van een heel andere orde, mijn mening is dat deze een groots opgezette operatie is met een lange voorbereiding, waar het motief weer gaat naar smokkel en afpersing. De andere feiten in het najaar van 83 is om verwarring te zaaien en sporen op te kuisen.
De 85 reeks is voor mij zuiver politiek, Overijse kan met smokkel te maken hebbben, in Eigenbrakel vergeet één van de daders de zak met geld, ook schieten ze de kassa's open met een riotgun in 85, vallen aan wanneer het grote geld al weg is. De 16 doden en vele gewonden in 85 stroken niet met het motief alleen voor het geld, de frustratie bij de daders is daar voor te groot.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.