Re: Philippe De Staerke
Heel toevallig ben ik via Facebook bevriend geraakt met Phillipe De Staerke. Met mijn smartphone heb ik hem eens opgezocht, ik had iets gelezen over zijn kunst en de rest. Natuurlijk per ongeluk heb ik hem een vriendschapsverzoek gestuurd (iets wat ik al meerdere keren voorgehad heb). Plots was ik dus bevriend met hem via Facebook. We hebben het enkel over zijn kunstwerken gehad. Kunst is een van mijn grootste passies, elke vorm. Hij antwoordt zeer vriendelijk en enthousiast op vragen en lijkt een vriendelijke man, tja.
Over de Bende van Nijvel heb ik hem niets gevraagd. Hij verwees zelf naar justitie en het onrecht dat ze hem zouden aangedaan hebben. Persoonlijk ken ik hem niet, ik zou wel eens graag naar een expositie gaan. Lijkt misschien bizar maar het is een typisch sub genre van zigeunerkunst. Heel veel symboliek op veelal gerecycleerd en gemixt materiaal. Er bestaat lectuur genoeg over deze kunstvorm, tja. Toen had hij ongeveer 150 Facebook-vrienden. Slechte ervaringen heb ik dus niet.
Ik weet niet of deze post er voor iets tussen zit, maar ik ben in het verleden al eens gaan kijken op het Facebook-profiel van dhr. Philippe De Staerke, eergisteren wou ik dit opnieuw doen en ... plots verdwenen (privé?). Ik denk dat er verschillende hoofdrolspelers zeker nog steeds actief de fora volgen.