Dit gevonden ivm de rapporten van het NICC:
“Geen manipulaties in onderzoek Bende Van Nijvel”
Het klopt niet dat het onderzoek naar de Bende Van Nijvel werd gemanipuleerd. Daar was recent sprake van omdat uit een rapport van het nationaal instituut voor criminalistiek en criminologie (NICC) was gebleken dat een aantal bewijsstukken die in november 1986 werden opgevist uit het kanaal Brussel-Charleroi, minder dan een jaar in het water lagen. (...)
Volgens sommigen was er mogelijk sprake van manipulatie in het onderzoek. Volgens La Dernière Heureis er geen sprake van manipulatie, maar wel van een slechte dossierkennis. De bewijsstukken die werden gevonden in het kanaal, zaten immers in hermetisch gesloten zakken. Dat kreeg het NICC echter niet te horen, wat tot foute conclusies leidde.
Lees hier het hele artikel » Nieuws
Slechte dossierkennis of bewuste beschadiging van de Delta cel? (Want o.a. op basis van dit werd de Delta cel manipulatie verweten.)
Of is het een en en verhaal? Ik denk van wel. Ik zou nog willen geloven dat ze door een slechte dossierkennis de verkeerde stukken bezorgden aan het NICC. En dat ze het soort verpakking ( onvrijwillig) verzwegen. Maar daarnaast zouden ook de foto's van het bodemonderzoek van de Delta cel spoorloos verdwenen zijn. En dat laatste is dan voor mij het punt te veel om het onder de noemer "gebrek aan dossierkennis" onder te brengen.
In ieder geval, het NICC heeft zich duidelijk teruggetrokken. En dus klopten mijn vermoedens. "Ik zeg u, mijn kop er af als ik fout ben, hier klopt iets niet. En dan heb ik geen twijfels ivm de wetenschappers. Totaal niet." Wat een geluk, mijne kop moet er niet af.
In ieder geval, met dit toonbeeld van "gebrek aan dossierkennis" had het geen enkele zin dat men het onderzoek nog voort zette. En dan zwijgen we nog over de "amoureuze perikelen" die er volgens de franstalige pers waren. Voor mijn part mag iedereen met iedereen de liefde bedrijven of ten minste als ze dat niet doen op momenten dat wij ze betalen.