181

Re: Stopzetting onderzoek

Vandaag valt het doek over het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Het federaal parket heeft de slachtoffers en nabestaanden samengeroepen, volgens onze informatie om hen uit te leggen dat ze nog alles hebben gedaan wat ze konden, maar dat het niks meer heeft opgeleverd. Eén van de grootste en gruwelijkste mysteries uit onze recente geschiedenis blijft dus wellicht voor altijd onopgelost.

Bron: VRT Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

182

Re: Stopzetting onderzoek

Een paar dagen geleden kregen de slachtoffers te horen via de pers dat er reeds om 11u30 een persconferentie voorzien was. Hetgeen wou zeggen dat alles in minder dan een uur zou afgehaspeld worden. Slachtoffers krijgen dus weinig of geen tijd om vragen te stellen of opmerkingen te maken. En dat na 40 jaar wachten! Sommige slachtoffers hebben op dat moment afgehaakt en zullen dus niet aanwezig zijn.

» Nieuws

183

Re: Stopzetting onderzoek

“Wat gaan ze ons nu weer willen wijsmaken?” Nabestaanden Bende van Nijvel met gemengde gevoelens naar uitlegmoment federaal parket

“We zijn het beu en we hebben nog weinig hoop”, klinkt het bij nabestaanden en slachtoffers van de Bende van Nijvel. Het federaal parket heeft hen vandaag samengeroepen, wellicht om te vertellen dat het onderzoek is afgerond zonder dat de daders konden worden gevonden.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

184

Re: Stopzetting onderzoek

Mededeling van David Van de Steen:

Persmededeling ‼️
Waarom ik vandaag niet aanwezig ben op de vergadering van het parket over het "Bende-onderzoek"!

Ik weiger pertinent om als een klein kind te moeten aanhoren wat ik wel en niet mag geloven over hun onderzoek.
Op mijn 48 jaar hoeft niemand mij nog iets te vertellen hoe corrupt het er al 40 jaar aan toe gaat.
Er worden tot op vandaag politieke en adellijke families beschermd!
Wie anders zegt, kan aanschuiven bij het "federaal parket".
Ik kan en wil me niet meer laten de les spellen door een onbekwame en corrupte justitie.

In het kader van het onderzoek werden er 40 lichamen opgegraven vernemen we ... om aan te tonen hoe hard ze gewerkt hebben.

185

Re: Stopzetting onderzoek

Begrijpelijk. Waar zijn ze nu degenen die volhielden dat het nog niet zeker is dat ze het gaan afsluiten Hoewel ik er zo maar één hier gezien heb. Degene die niet gelooft in complotten.

Jongens toch.

Re: Stopzetting onderzoek

Het was precies of dat de slachtoffers naar een afroeping (op het einde van het schooljaar) moesten gaan. Resultaat: de Belgische Staat en haar justitie is op alle vakken GEBUISD.

187

Re: Stopzetting onderzoek

Om moedeloos van te worden he man. Maar vandaag sta ik mezelf toe om moedeloos te zijn. En kwaad. Heb zojuist nog een post van Leo herlezen. Hij herinnerde mij er aan dat we samen op dezelfde trein zaten. Een treinrit naar nergens Leo, zo bleek vandaag.

Ondertussen weten we ook dat het voor de conducteur niet uitmaakt dat hij honderd of duizend man op zijn trein zitten heeft.

Erg bemoedigend allemaal.

188

Re: Stopzetting onderzoek

Federaal parket zet onderzoek naar Bende van Nijvel officieel stop: “Helaas hebben we de waarheid niet kunnen bovenhalen”

Het onderzoek naar de Bende van Nijvel is stopgezet. Dat heeft het federaal parket meegedeeld aan de slachtoffers en nabestaanden. Bijna 40 jaar na de laatste overval zijn de daders nooit gevonden. “Helaas hebben we de waarheid niet kunnen bovenhalen”, aldus federaal procureur Ann Fransen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

ctrix wrote:

.Waar zijn ze nu degenen die volhielden dat het nog niet zeker is dat ze het gaan afsluiten
Hoewel ik er zo maar één hier gezien heb.  Degene die niet gelooft in complotten

Het was niet onze taak om te speculeren over de boodschap van het federaal parket. Daar hebben nabestaanden en slachtoffers niets aan. Wij konden alleen op dat moment zeggen: we weten het niet. Ik besef dat dit moeilijk te begrijpen is voor jou maar zo simpel is het.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

189

Re: Stopzetting onderzoek

ctrix: ik was daar ook niet zeker van. En niemand kon dat op dat ogenblik zijn.

Waar ik allang niet meer in geloofde was in een proces. Te veel fouten, twijfelachtige zaken, mogelijke manipulatie, te lang geleden. Zelfs een beginnend advocaat zou het kunnen torpederen hebben.

Wat ik betreur is dat de verjaring nooit zal intreden. Dat belet dat men heel het dossier ter beschikking zou stellen voor doeleinden van onderzoek zodat er - met respect voor de privacy - mogelijks nog iets had kunnen van komen, al was het maar lering trekken uit de oneindige lijst fouten en verkeerde beslissingen.

190

Re: Stopzetting onderzoek

Ben wrote:

Het was niet onze taak om te speculeren over de boodschap van het federaal parket. Daar hebben nabestaanden en slachtoffers niets aan. Wij konden alleen op dat moment zeggen: we weten het niet. Ik besef dat dit moeilijk te begrijpen is voor jou maar zo simpel is het.

Jij begrijpt juist niks. Iedereen wist wat er ging gebeuren en wat er gebeurd is, behalve jij.

En gooi me nu eindelijk van je forum zoals ik je gevraagd had, of wis je misschien berichten zonder ze eerst te lezen?

Witse heb je trouwens ook met een kluitje in het riet gestuurd, plots geheugenverlies allicht